Los siguientes son los puertos que utiliza Gizmo para establecer la conección SIP via KB.

El texto dice que si Gizmo se conecta y la calidad de sonido es buena para mi pero la otra persona no te escucha bien puede ser porque esta atrás de un firewall, para esto hay que abrir algunos puertos 

If Gizmo connects, and the sound quality sounds good to you, but it sounds bad to the person at the other end, then this could be caused by a firewall that is too restrictive. (If the firewall is restrictive, Gizmo will connect using TCP instead of UDP, which doesn't work as well)

If it doesn't work with your firewall turned on, then *try turning your firewall off*. If that fixes the problem, then we know it's a firewall issue…

For Gizmo to work effectively, the following should be opened up on your firewall:

  • Incoming UDP port 5005 (RTCP – Real Time Control Protocol)
  • Incoming UDP port 64064 (Gizmo default for SIP messaging)
  • Incoming UDP port 5004 (Gizmo default for RTP traffic (the actual voice messages)
  • Outgoing TCP port 7070 (SRS relay and Jabber protocol)
  • All outgoing UDP ports above 1023

 

El que quiera probar Gizmo puede llamarme al SIP Number: 1-747-046-8303 

Actualización: Recuerden que gizmo puede interactuar con muchas redes de voip SIP que funcionan por ahí.